Week 6 - Reisverslag uit Nora, Zweden van Elly en Gerard - WaarBenJij.nu Week 6 - Reisverslag uit Nora, Zweden van Elly en Gerard - WaarBenJij.nu

Week 6

Blijf op de hoogte en volg Elly en Gerard

16 Juli 2015 | Zweden, Nora

Dinsdag 14 juli
Vanochtend alweer opgestaan met regen, het had de hele nacht geregend!
In de stromende regen haalde Gerard de stroom eraf en daarna de wc geleegd en vers water getankt.
Boflaten is een leuke camping gerund door Nederlanders.
Mooi gelegen aan een meer en er is een steiger waar je kunt vissen.
Gisteravond was het nog droog dus Gerard haalde zijn hengel tevoorschijn en je raadt het al: helaas geen vis gevangen!
Zelfs zijn hengel brak af, dus hengel kapot, aas weg en geen vis!
Het is hem niet gegund.
Vanmorgen nog even gebeld met Kees om hem te feliciteren met zijn verjaardag maar hij was niet thuis, Chris wel en zij zou de felicitaties doorgeven.
We vertrokken dus in de stromende regen naar Zweden.
Onze bestemming was een camping in de buurt van Stollet aan de Klaralven rivier.
Nog even voor de Zweedse grens onze laatste Noorse kronen uitgegeven aan een paar boodschappen.
We kwamen tegen 17.00 uur bij de camping in Stollet maar zijn snel doorgereden, dit was niet ons ding.
Helemaal vol met caravans en tentjes van Hollanders!
We reden dus door richting Torsby en na enkele kilometers zagen we aan de kant van de weg onze eerste ELAND!!!!!
Een pracht exemplaar met een heel groot gewei!
Is onze reis toch niet voor niets geweest!
We zagen een bospad en zijn daar een kilometer in gereden en vonden midden in het bos weer een heerlijk plekje.
Morgen naar As, een bezoekje aan Anton en Trudy.

Woensdag 15 juli
We stonden middenin het bos en er kwam een auto voorbij om 22.30 uur en toen we een uur later in bed lagen kwam dezelfde auto weer voorbij.
Dat voelde raar en het moet goed voelen dus stonden we op en gingen naar een camperplaats in Torsby.
We arriveerden daar om 24.00 uur en er stonden zeker 15 campers en caravans, we hebben daar lekker geslapen.
De volgende dag scheen de zon volop dus we besloten om hier te blijven.
Het is een grandioos plekje met schone wc, en aan een mooi meer.
Helaas kwam 's middags de regen met bakken uit de lucht gepaard met hagel en onweer.
Toch zijn we gebleven en gaan morgen naar Anton en Trudy.

Donderdag 16 juli
We stonden op met een lekker zonnetje en reden richting As.
Tussen de middag ergens aan een mooi meer lekker buiten eieren gebakken en opgegeten.
Tegen 14.00 uur waren we bij Anton en Trudy, ze waren nog niet thuis.
Dus even koffie gezet en gewacht.
Na een uurtje kwamen ze aangereden en waren weer erg blij om ons te zien.
We blijven vannacht hier en morgen naar het zuiden van Zweden.
Daarna nog een keer overnachten in Duitsland.
We zijn als alles goed gaat zondagavond thuis na bijna 6 weken en ruim 10.000 kilometer.
Het was een fantastische reis, met niet altijd stabiel zomerweer maar erg veel gezien.