Week 1 naar Anton en Trudy - Reisverslag uit Nora, Zweden van Elly en Gerard - WaarBenJij.nu Week 1 naar Anton en Trudy - Reisverslag uit Nora, Zweden van Elly en Gerard - WaarBenJij.nu

Week 1 naar Anton en Trudy

Blijf op de hoogte en volg Elly en Gerard

14 Juni 2015 | Zweden, Nora

Woensdag 10 juni
Op tijd opgestaan en om half 9 vertrokken.
De zon schijnt en in de loop van de dag werd het steeds warmer.
We hebben ca. 600 km. gereden en kwamen om 16.00 uur op de camperplaats, annex camping in Oeversee.
Wat bleek, 40 km. terug hadden we getankt voor 1,24 en op de hoek bij de camperplaats is een benzinepomp waar de diesel veel duurder was 1,76!
Dit is iets om te onthouden.
Daar worden we welkom geheten door Wolfgang, een viezige man zonder tanden, maar wel heel vriendelijk.
Lekker nog een poosje n de zon gezeten, de thermometer gaf 26 graden aan dus dat is niet verkeer.
Er kwam wel veel verkeer langs maar in de loop van de avond nam het af en hebben we heerlijk geslapen.

Donderdag 11 juni
Lekker uitgerust vertrokken we om 9.00 uur van de camperplaats richting Zweden.
Het weer was bewolkt en het was niet erg warm zo'n 14 graden maar dat is prima om te reizen.
We hebben deze keer gekozen om via de twee bruggen in Denemarken naar Zweden te reizen en niet zoals we meestal doen via Puttgarden Rodby.
Op internet hebben we een Bropass besteld en daarmee wordt de tol van de bruggen automatisch van de creditcard afgeschreven en je krijgt behoorlijke korting.
De slagboom bij beide bruggen ging automatisch voor ons open nadat we de brobizz op de voorruit hadden bevestigd.
Zo kwamen we vlot in Zweden en gingen naar een gratis camperplaats in Gislaved ongeveer 70 km. voor Jonkoping.
Dit is een mooie plaats in een soort parkje met douche en wc.
Morgen gaan we op weg naar het huis Anton en Trudy, zij zijn al een paar weken in Zweden en wij hebben beloofd een paar dagen met hen door te brengen.

Vrijdag 12 juni
Na een paar uren rijden arriveerden we in As, bij Orebro waar Anton en Trudy wonen.
Ze waren erg blij om ons te zien.
Het gaat echter niet zo goed met Trudy en of ze ons herkende weten we niet.
Met z'n allen hebben we koffie gedronken en wat gekletst, Trudy zegt niet veel en als ze iets zegt is het niet te verstaan.
Wat een opgave voor Anton!
Ook nog even naar het meer gewandeld waar hun roeiboot ligt.
Op tijd naar bed en morgen gaan we wat van de omgeving zien.

Zaterdag 13 juni
Heerlijk geslapen ondanks dat we niet bepaald recht stonden.
Gisteren was het ongeveer 26 graden en vandaag iets minder, zo'n 22 graden.
Dus heerlijk wandelweer. Met Antons busje zijn we naar Nora gereden en hebben daar langs het meer gewandeld en een lekker ijsje gegeten Het ijs van Nora is wereldberoemd ! Dus dat mochten we niet overslaan.
Ook het stadje Nora is erg leuk met diverse loppis (tweedehands) winkels.
Ook heeft Nora nog een oud stationsgebouw en een spoorwegemplacement met oude wagons.
Daarna nog wat rondgetoerd in de omgeving en op diverse plekken uitgestapt en gewandeld.
Anton weet hier goed de weg en weet overal iets over te vertellen.
Hij vindt het geweldig dat we er zijn.
Vanavond gaat we met zijn allen een kampvuur maken in de tuin.

Zondag 14 juni
Gisteravond tot ca. 10.00 gestookt, het was lekker warm zo bij de tuinkachel.
Gerard heeft zich nog nuttig gemaakt en wat hout gezaagd.
Het bleef erg lang licht buiten, zeker tot half twaalf!
In de loop van de nacht begon het te regenen maar toen we opstonden was het droog en ca. 19 graden.
Vandaag nog een dagje bij Anton en Trudy, morgen trekken we weer verder.